Елементи на записа print all
Идентификационен номер на записа CRID:85
Тип на записа Единичен паметник
Дата на записа 19-02-2013
Регистратор Natasa Michailidou
Право на запис
Бележки -


Важен плоча-паметник
Вид на паметника Недвижим паметник
Код на паметника CHURCH0056

Име на паметника Църквата "Успение Богородично" в Илинден

Асоциирана институция Светата Митрополия Неврокоп
Наименование на местоположението Илинден
Дата на построяване
Кратко описание Това е просторна трикорабна псевдобазилика, без купол, с притвор на запад и на юг. Конструкцията е направена от камъни. Корнизът също е изработен от камъни. Близо до югоизточния ъгъл, точно до църквата, е издигната камбанария, която не е много висока. Към северната стена е добавен малък параклис, наречен „Тримата светци”. Построен е заедно с църквата през 1828-1831 г. Интериорът е разделен на три кораба с два реда колони. В наоса има голямо помещение за жени. Таваните са високи и равни.




Класификация на паметниците
Вид на паметника Недвижим паметник
Вид на паметника според формата
Вид на паметника според неговата употреба
Вид на паметника според неговата структура
Вид на паметника според местоположението му
Архитектурен вид
Бележки




Код
Код CHURCH0056

Други кодове
Източник / Произход




Име
Име на паметника Църквата "Успение Богородично" в Илинден

Източник / Произход




Институция
Асоциирана институция Светата Митрополия Неврокоп




Произход / Местоположение
Наименование на местоположението Илинден
Адрес
Префектура
Държава
Координати X1
Координати X2
Координати Y1
Координати Y2
Координати Z1
Координати Z2
Метод за измерване
Точност на измерването
Геодезическа координатна система
Бележки
Местоположение на картата




Кратко описание
Кратко описание Това е просторна трикорабна псевдобазилика, без купол, с притвор на запад и на юг. Конструкцията е направена от камъни. Корнизът също е изработен от камъни. Близо до югоизточния ъгъл, точно до църквата, е издигната камбанария, която не е много висока. Към северната стена е добавен малък параклис, наречен „Тримата светци”. Построен е заедно с църквата през 1828-1831 г. Интериорът е разделен на три кораба с два реда колони. В наоса има голямо помещение за жени. Таваните са високи и равни.




Конструкция
Строителна фаза -
Описание на конструкцията
Свързано лице -
Асоциирана институция / Семинар -
Дата на построяване
Исторически период -
Застроена околна среда
Строителна техника
Архитектурен вид
Строителни материали
Състояние на завършеност
Цифрово представяне
Бележки


Украса
Фаза на декорация Първоначална украса
Вид декорация Боядисване
Тема на декорацията Dormition of Virgin Mary, the Six Days of the Creation, Saints, Great Feasts, Deesis, Christ the Great Arch-Hierarch.

Местоположение на декорацията
Описание на декорацията There are no frescoes, excluding the patronal south niche where the Dormition scene is depicted and the west façade with the Virgin Mary and the infant Jesus Christ.
The sub-icon panels are desplaying scenes from the Six Days and the Old Testament. 10 icons stand on the sovereign tier. Three of them (the Virgin Mary with the infant Jesus, Saint Nicolas and Lord Jesus Christ Omnipotent) were painted by an unknown painter in 1824. The rest of the icons were painted by Dimitar Molerov in 1833 – 1835 and they are as follows: Saint George on Horseback, Saint Demetrius, Archangel Michael, Saint John the Forerunner, Saint Teodor and the Ascension of Lord Jesus Christ. The only dated and signed icons are those of the Holy Archangel Michael (1833) and the Ascension of Jesus (1835) – among the earliest known works of the Bansko painter. He painted also the icons on the festive tier (13 icons) and the Deesis, as well as Christ the Great Arch-Hierarch.
The refined carving on the royal doors and the space above, as well as the canvases with the Annunciation and the Icon of the Savior „Image Not-Made-By-Hands“, are the works of masters from Samokov Iconographic School. They have also painted six other icons in „The Three Saints“ chapel: Mother of God the Merciful, Jesus Christ Omnipotent, Saint John the Baptist, The Three Saints, Saint John of Rila and a Shroud of the Mother of God. The name of the donor was written on four of them – monk Ephraim. Most likely, the icons were ordered and delivered by the Rila Monastery in 1837 – 1838, at that time the central church of the monastery was also painted. The same donor employed Ivan the Icon Painter from Samokov, who was a student of Hristo Dimitrov - the founder of the Iconographic School. The carving undoubtedly belongs to Atanas Teladur, the one who made the monumental wood-carved iconostasis in the main church of the Rila monastery. Other icons (1890) were painted by Dimitar Nedelchev from the village of Kara Kioi – Nevrokop region.
Компетентно лице -
Асоциирана институция -
Дата на декорацията
Стил на декорацията
Техника на декорацията
Материали на декорацията
Състояние на декорацията
Цифрово представяне
Бележки -


Свидетелства
Тип на свидетелство Писмен
Дата на свидетелство
2012сл. Хр.
Местоположение на свидетелство -
Описание на свидетелство Written informative text from the Diocese of Nevrokop
Свързано лице -
Асоциирана институция Светата Митрополия Неврокоп
Бележки -