Στοιχεία Καταγραφής print all
Κωδικός αρχείου καταγραφής CRID:85
Τύπος αρχείου καταγραφής Μεμονωμένο μνημείο
Ημερομηνία Καταγραφής 19-02-2013
Υπεύθυνος Καταγραφής Νατάσα Μιχαηλίδου
Δικαιώματα αρχείου καταγραφής
Παρατηρήσεις -


ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ
Είδος μνημείου Ακίνητο μνημείο
Κωδικός Μνημείου CHURCH0056

Όνομα Μνημείου Ναός Κοίμησης της Παναγίας στο Ilinden

Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Nevrokop
Όνομα τόπου Ilinden
Χρονολόγηση κατασκευής
Σύντομη Περιγραφή Πρόκειται για μια μεγάλη, τρίκλιτη βασιλική, χωρίς τρούλο, με νάρθηκα στα δυτικά και στα νότια. Είναι κατασκευασμένη από πέτρες. Το γείσο της στέγης είναι επίσης από λίθους. Κοντά στη νοτιοανατολική γωνία, προσκείμενο στην εκκλησία έχει ανεγερθεί ένα όχι πολύ ψηλό καμπαναριό. Ένα μικρό εκκλησάκι που ονομάζεται «των Τριών Ιεραρχών» είναι ενωμένο με το βόρειο τοίχο. Χτίστηκε μαζί με την εκκλησία κατά τα έτη 1828-1831.
Το εσωτερικό χωρίζεται σε τρία κλίτη με 2 σειρές κιόνων. Ένας μεγάλος γυναικωνίτης είναι διαθέσιμος στις ναό. Οι οροφές είναι ψηλές και επίπεδες.




Κατηγοριοποίηση Μνημείου
Είδος μνημείου Ακίνητο μνημείο
Κατηγορία μορφής
Κατηγορία χρήσης
Κατηγορία κατασκευής
Κατηγορία θέσης
Αρχιτεκτονικός τύπος
Παρατηρήσεις




Κωδικός
Κωδικός CHURCH0056

Άλλος Κωδικός
Πηγή / Προέλευση




Όνομα
Όνομα Μνημείου Ναός Κοίμησης της Παναγίας στο Ilinden

Πηγή / Προέλευση




Φορέας
Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Nevrokop




Τόπος προέλευσης
Όνομα τόπου Ilinden
Διεύθυνση
Νομός
Χώρα
Συντεταγμένες Χ1
Συντεταγμένες Χ2
Συντεταγμένες Υ1
Συντεταγμένες Υ2
Συντεταγμένες Ζ1
Συντεταγμένες Ζ2
Μέθοδος Μέτρησης
Ακρίβεια Μέτρησης
Γεωδαιτικό Σύστημα
Παρατηρήσεις
Θέση στο χάρτη




Σύντομη Περιγραφή
Σύντομη Περιγραφή Πρόκειται για μια μεγάλη, τρίκλιτη βασιλική, χωρίς τρούλο, με νάρθηκα στα δυτικά και στα νότια. Είναι κατασκευασμένη από πέτρες. Το γείσο της στέγης είναι επίσης από λίθους. Κοντά στη νοτιοανατολική γωνία, προσκείμενο στην εκκλησία έχει ανεγερθεί ένα όχι πολύ ψηλό καμπαναριό. Ένα μικρό εκκλησάκι που ονομάζεται «των Τριών Ιεραρχών» είναι ενωμένο με το βόρειο τοίχο. Χτίστηκε μαζί με την εκκλησία κατά τα έτη 1828-1831.
Το εσωτερικό χωρίζεται σε τρία κλίτη με 2 σειρές κιόνων. Ένας μεγάλος γυναικωνίτης είναι διαθέσιμος στις ναό. Οι οροφές είναι ψηλές και επίπεδες.




Κατασκευη
Φάση κατασκευής -
Περιγραφή κατασκευής
Σχετιζόμενο πρόσωπο -
Σχετιζόμενος φορέας / εργαστήρι -
Χρονολόγηση κατασκευής
Ιστορική περίοδος -
Περιβάλλων δομημένος χώρος
Τεχνική κατασκευής
Αρχιτεκτονικός τύπος
Υλικά κατασκευής
Κατάσταση ολοκλήρωσης
Ψηφιακή απεικόνιση
Παρατηρήσεις


Διακόσμηση
Φάση Διακόσμησης Αρχική
Είδος Διακόσμησης Ζωγραφιστή
Θέμα διακόσμησης Κοίμηση Θεοτόκου, Έξι μέρες Δημιουργίας, Άγιοι, Εορτές, Δέηση, Χριστός ως Μέγας Αρχιερέας
Θέση διακόσμησης
Περιγραφή διακόσμησης Δεν υπάρχουν αγιογραφίες, εκτός από τη νότια κόγχη του ιερού, όπου απεικονίζεται η σκηνή Κοιμήσεως και στη δυτική πρόσοψη όπου απεικονίζεται η Παναγία και το θείο βρέφος.
Οι εικόνες στην κάτω ζώνη, στα θωράκια εικονίζουν σκηνές από τις έξι ημέρες της Δημιουργίας και την Παλαιά Διαθήκη. Δέκα εικόνες στέκουν στη μεσαία ζώνη με τα Δεσποτικά. Τρεις από αυτές (η Παναγία με το βρέφος, ο Αγ. Νικόλαος και ο Ιησούς Χριστός) είναι ζωγραφισμένες από έναν άγνωστο ζωγράφο το 1824. Οι υπόλοιπες εικόνες είναι ζωγραφισμένες από τον Dimitar Molerov στα 1833-1835 και είναι οι εξής: Άγιος Γεώργιος έφιππος, Άγιος Δημήτριος, Αρχάγγελος Μιχαήλ, Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Άγιος Θεόδωρος και η Ανάληψη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Οι μόνες χρονολογημένες και υπογεγραμμένες εικόνες είναι αυτές του Αρχαγγέλου Μιχαήλ (1833) και της Ανάληψης του Χριστού (1835) - από τα πρώτα γνωστά έργα του ζωγράφου του Bansko. Ζωγράφισε επίσης τις εικόνες της ζώνης των εορτών (13 εικόνες) και τη Δέηση, καθώς και το Χριστό ως Μέγα Αρχιερέα.
Το εκλεπτυσμένο σκάλισμα στα βημόθυρα και το χώρο πάνω από αυτά, καθώς και οι εικόνες του Ευαγγελισμού και της Αχειροποίητης Εικόνας του Σωτήρος είναι τα έργα τεχνιτών από την Εικονογραφική Σχολή του Samokov. Έχουν επίσης ζωγραφίσει άλλες έξι εικόνες στο παρεκκλήσι «των Τριών Ιεραρχών»: η Παναγία Ελεούσα, ο Ιησούς Χριστός Παντοκράτωρ, ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής, οι Τρεις Ιεράρχες, ο Άγιος Ιωάννης του Rila και το σάβανο της Μητέρας του Θεού. Το όνομα του δωρητή ήταν γραμμένο σε τέσσερις από αυτές – ήταν ο μοναχός Ευφραίμ. Το πιο πιθανό είναι ότι οι εικόνες είχαν παραγγελθεί και παραληφθεί από το μοναστήρι του Rila στα 1837-1838, μια εποχή κατά την οποία ζωγραφίστηκε και η κεντρική εκκλησία του μοναστηριού. Ο ίδιος δωρητής προσέλαβε τον Ivan, αγιογράφο από το Samokov, ο οποίος ήταν μαθητής του Hristo Dimitrov, ιδρυτή της Εικονογραφικής Σχολής. Η γλυπτική ανήκει αναμφίβολα στον Atanas Teladur, αυτόν που έκανε το μνημειώδες ξυλόγλυπτο τέμπλο στο καθολικό της Μονής του Rila. Άλλες εικόνες (1890) ζωγραφίστηκαν από τον Dimitar Nedelchev από το χωριό Καρά Κιόι - περιοχή Nevrokop.
Σχετιζόμενο πρόσωπο -
Σχετιζόμενος φορέας -
Χρονολόγηση διακόσμησης
Τεχνοτροπία διακόσμησης
Τεχνική διακόσμησης
Υλικά διακόσμησης
Κατάσταση διακόσμησης
Ψηφιακή απεικόνιση
Παρατηρήσεις -


Μαρτυρίες
Είδος Μαρτυρίας Γραπτή
Χρόνος μαρτυρίας
2012 μ.Χ.
Τόπος μαρτυρίας -
Περιγραφή μαρτυρίας Γραπτό ενημερωτικό κείμενο από τη Μητρόπολη Nevrokop
Σχετιζόμενο πρόσωπο -
Σχετιζόμενος φορέας Ιερά Μητρόπολη Nevrokop
Παρατηρήσεις -