Στοιχεία Καταγραφής print all
Κωδικός αρχείου καταγραφής CRID:408
Τύπος αρχείου καταγραφής Μεμονωμένο μνημείο
Ημερομηνία Καταγραφής 05-04-2013
Υπεύθυνος Καταγραφής -
Δικαιώματα αρχείου καταγραφής Φορητή Εικόνα
Παρατηρήσεις -


ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ
Είδος μνημείου Αντικείμενο (Κινητό Μνημείο)
Κωδικός Μνημείου ΦΕΙΚ 151
Όνομα Μνημείου Η Βάπτιση του Χριστού
Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης
Όνομα τόπου Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως
Χρονολόγηση κατασκευής
19αιώνας μ.Χ.
Σύντομη Περιγραφή Στο μέσον εικονίζεται ο Χριστός με τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος, το σώμα ελαφρά στραμμένο προς τα δεξιά και τα πόδια βυθισμένα στον Ιορδάνη. Φορεί λευκό περίζωμα, ενώ το αριστερό Του χέρι σκεπάζει χρυσοκόκκινος μανδύας, τον οποίο κρατεί από την άλλη άκρη ο άγγελος. Στη δεξιά όχθη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος με υψωμένο το δεξιό βαπτίζει τον Ιησού, ενώ στο αριστερό κρατεί μακρύ σταυρό και ξετυλιγμένο ειλητό με το χωρίο: "ότι σου εστίν η ...". Φορεί ρόδινη μηλωτή και πράσινο χιτώνα με χρυσές ανταύγειες. Στην αριστερή όχθη δύο άγγελοι με ανοιχτές φτερούγες παριστάνονται κλιμακωτά. Φορούν γαλάζιο χιτώνα, ρόδινο ιμάτιο με σκούρες πτυχές και κρατούν απλωμένα λέντια. Στο κέντρο της παράστασης επάνω, μέσα σε γκριζόλευκες νεφέλες στο χρυσό κάμπο, εικονίζεται το Άγιον Πνεύμα με μορφή περιστεριού. Από το Σώμα Του εκπέμπονται εγχάρακτες χρυσές και γραπτές κόκκινες ακτίνες, που κατευθύνονται προς το Χριστό. Τέσσερις φτερωτές κεφαλές αγγέλων Το περιβάλλουν.
Τα πρόσωπα πλάθονται με λαδοπράσινο προπλασμό, καφέ-μπεζ και ρόδινους τόνους. Οι φωτοστέφανοι ορίζονται με γραπτό κόκκινο κύκλο και είναι χρυσοί. Το φυτικό τοπίο αποδίδεται με καφετί λόφους και ψηλά δένδρα.
Επάνω, με μαύρα τονισμένα κεφαλαία: "Η ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΧΟΥ".
Κόκκινη γραπτή ταινία περιτρέχει την παράσταση.




Κατηγοριοποίηση Μνημείου
Είδος μνημείου Αντικείμενο (Κινητό Μνημείο)
Κατηγορία μορφής
Κατηγορία χρήσης
Κατηγορία κατασκευής
Παρατηρήσεις




Κωδικός
Κωδικός ΦΕΙΚ 151
Άλλος Κωδικός
Πηγή / Προέλευση




Όνομα
Όνομα Μνημείου Η Βάπτιση του Χριστού
Πηγή / Προέλευση




Φορέας
Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης




Τόπος προέλευσης
Όνομα τόπου Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως
Διεύθυνση
Νομός
Χώρα
Παρατηρήσεις
Θέση στο χάρτη




Σύντομη Περιγραφή
Σύντομη Περιγραφή Στο μέσον εικονίζεται ο Χριστός με τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος, το σώμα ελαφρά στραμμένο προς τα δεξιά και τα πόδια βυθισμένα στον Ιορδάνη. Φορεί λευκό περίζωμα, ενώ το αριστερό Του χέρι σκεπάζει χρυσοκόκκινος μανδύας, τον οποίο κρατεί από την άλλη άκρη ο άγγελος. Στη δεξιά όχθη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος με υψωμένο το δεξιό βαπτίζει τον Ιησού, ενώ στο αριστερό κρατεί μακρύ σταυρό και ξετυλιγμένο ειλητό με το χωρίο: "ότι σου εστίν η ...". Φορεί ρόδινη μηλωτή και πράσινο χιτώνα με χρυσές ανταύγειες. Στην αριστερή όχθη δύο άγγελοι με ανοιχτές φτερούγες παριστάνονται κλιμακωτά. Φορούν γαλάζιο χιτώνα, ρόδινο ιμάτιο με σκούρες πτυχές και κρατούν απλωμένα λέντια. Στο κέντρο της παράστασης επάνω, μέσα σε γκριζόλευκες νεφέλες στο χρυσό κάμπο, εικονίζεται το Άγιον Πνεύμα με μορφή περιστεριού. Από το Σώμα Του εκπέμπονται εγχάρακτες χρυσές και γραπτές κόκκινες ακτίνες, που κατευθύνονται προς το Χριστό. Τέσσερις φτερωτές κεφαλές αγγέλων Το περιβάλλουν.
Τα πρόσωπα πλάθονται με λαδοπράσινο προπλασμό, καφέ-μπεζ και ρόδινους τόνους. Οι φωτοστέφανοι ορίζονται με γραπτό κόκκινο κύκλο και είναι χρυσοί. Το φυτικό τοπίο αποδίδεται με καφετί λόφους και ψηλά δένδρα.
Επάνω, με μαύρα τονισμένα κεφαλαία: "Η ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΧΟΥ".
Κόκκινη γραπτή ταινία περιτρέχει την παράσταση.




Κατάσταση Διατήρησης
Χαρακτηρισμός Κατάστασης Καλή
Χρόνος καταγραφής κατάστασης
2008 μ.Χ.
Υπεύθυνος καταγραφής κατάστασης -
Σχετιζόμενος φορέας/ εργαστήρι -
Περιγραφή κατάστασης -
Ψηφιακή απεικόνιση
Παρατηρήσεις -




Κατασκευη
Φάση κατασκευής -
Περιγραφή κατασκευής
Σχετιζόμενο πρόσωπο -
Σχετιζόμενος φορέας / εργαστήρι -
Χρονολόγηση κατασκευής
19αιώνας μ.Χ.
Ιστορική περίοδος -
Τόπος κατασκευής
Τεχνική κατασκευής
Αρχιτεκτονικός τύπος
Υλικά κατασκευής
Κατάσταση ολοκλήρωσης
Ψηφιακή απεικόνιση
Παρατηρήσεις