Τρίτη Σεπ 24
  
  1. Βασική πληροφορία
  2. Kατηγοριοποίηση
  3. Ταυτότητα
  4. Τεκμηρίωση
  5. Συσχετίσεις
  6. Δικαιώματα
  7. Πηγές

Η Υπαπαντή του Χριστού

Στοιχεία Καταγραφής print all
Κωδικός αρχείου καταγραφής CRID:450
Τύπος αρχείου καταγραφής Μεμονωμένο μνημείο
Ημερομηνία Καταγραφής 12-04-2013
Υπεύθυνος Καταγραφής -
Δικαιώματα αρχείου καταγραφής
Παρατηρήσεις Φορητή Εικόνα


ΒΑΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ
Είδος μνημείου Αντικείμενο (Κινητό Μνημείο)
Κωδικός Μνημείου ΦΕΙΚ 162
Όνομα Μνημείου Η Υπαπαντή του Χριστού
Αρμόδιος φορέας Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης
Όνομα τόπου Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως
Χρονολόγηση κατασκευής
1830 μ.Χ.
Σύντομη Περιγραφή Δεξιά παριστάνεται ο Συμεών σε βάθρο, γέροντας, στραμμένος προς τα αριστερά να κρατεί το μικρό Χριστό στα δυο του χέρια, που είναι σκεπασμένα με λευκό ύφασμα. Φορεί μπλε χιτώνα και πράσινο ιμάτιο με λευκό στις πτυχές. Ο Χριστός , βρέφος, φορεί λευκό χιτώνα, κόκκινο ιμάτιο και ευλογεί με ανοιχτά τα δυο Του χέρια. Αριστερά παριστάνεται η Θεοτόκος με μπλε χιτώνα και ωχροκίτρινο μαφόριο, προτείνει, καλυμέννα με το μαφόριο, τα χέρια για να δεχτεί το Χριστό. Δίπλα της γυναικεία μορφή με το πρόσωπο στραμμένο πίσω συζητά με τον Ιωσήφ, που κρατεί στα δυο του σκεπασμένα χέρια το κλουβί με τα στρουθία. Τα πρόσωπα πλάθονται με λαδοπράσινο προπλασμό με μπεζ-ρόδινα φωτίσματα. Οι φωτοστέφανοι αποδίδονται με γραπτό λευκό κύκλο και είναι χρυσοί.
Επιγραφές και βραχυγραφίες επάνω με μαύρα μικρά: "Υπαπαντή του Χριστού"// Μηρ/ΘΟΥ// ΙΣ ΧΣ". Στο βάθος της παράστασης απεικονίζονται αριστερά κεραμοσκεπές ορθογώνιο οικοδόμημα, ενώ αριστερά γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί το εσωτερικό του ναού. Διακρίνεται Αγία Τράπεζα με κιονοστήρικτο κιβώριο, καλυμμένη με κίτρινο-πορτοκαλί ύφασμα, κλειστό Ευαγγέλιο και λυχνοστάτη. Πίσω από τον Συμεών κόκκινο βήλο φράζει τοξωτό άνοιγμα. Ο κάμπος ρόδινος. Το έδαφος αποδίδεται προοπτικά με ορθογώνιες πλάκες.
Μαύρη λεπτή γραπτή ταινία και μικρή λευκή περιβάλλει την παράσταση.